onsdag 21 oktober 2015

Mitt sista blogginlägg - Jag har fått en ny tjänst och kommer att sluta på skolan

Jag vill börja med att tacka alla föräldrar, elever och kolleger för sex fina år som skolföreståndare i Lemlands grundskola. Jag har trivts från första stund och gör det fortfarande. Att jag nu är inne på mitt sjunde år som föreståndare känns märkligt på det sättet att jag har känslan av att jag precis började här, vilket är ett tecken på att jag har trivts med mitt arbete.

Man skall sluta när det är som bäst och därför känns det som ett bra tillfälle att pröva på nya utmaningar. En utmaning som har lockat mig även tidigare är tjänsten som Överinspektör vid landskapets utbildnings- och kulturbyrå. Jag har sökt och fått tjänsten och jag tillträder som Överinspektör den 23/11. Min sista arbetsdag som föreståndare vid Lemlands grundskola blir den 19/11.

Ny föreståndare för skolan blir Tom Logren som har antagit föreståndarskapet till läsårets slut. Tom har fungerat som viceföreståndare under fyra år och är väl insatt i skolans administration. Tom kommer att gå parallellt med mig från och med den 26/10. Det betyder att Tom behöver en vikare i sin klass. Jessica Sundström kommer att fungera som Toms vikarie till den 20/11. Vi kommer att utannonsera en klasslärartjänst fort som möjligt.

Det känns tryggt att Tom tar över efter mig och jag är säker på att det kommer att gå bra.

Ledningsgruppens sammansättning ändrar. Från och med den 20/11 kommer den att se ut så här:

Skolföreståndare - Tom Logren
Viceföreståndare - Nina Bergdahl-Engman
Lärarrepresentant - Annika Hitonen

IKT-uppgifterna fördelas på annat sätt från och med den 20/11. Johan Alén övertar Toms timmar som IKT-handledare.

Mina nya arbetsuppgifter som Överinspektör blir att handlägga ärenden som gäller utbildningen i grundskolan och Ålands musikinstitut, frågor som berör IT i undervisningen, frågor som berör specialpedagogik och elevvårdsfrågor. Jag känner mig inspirerad inför mina nya arbetsuppgifter.

Till slut vill jag tacka för det fina samarbetet som jag har fått uppleva under mina år som skolföreståndare i Lemlands grundskola. Jag tänker då på samarbetet med kolleger, elever, föräldrar, Hem och skola, skolnämnden, skoldirektören, SÅHD:s skolledare, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

Det har varit fina år som skolföreståndare vilket jag är tacksam för!

Hälsningar


Andreas Wiklund, skolföreståndare Lemlands grundskola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar